Ce inseamna referral pe intelesul tuturor si cum poti face bani doar prin recomandare - powered by CashClub

Ce inseamna referral pe intelesul tuturor si cum poti face bani doar prin recomandare - powered by CashClub

03.03.2024 | CashClub

Haideti sa ne imaginam urmatorul scenariu: vreti sa va cumparati un laptop nou si aveti nevoie de ceva performant, usor de transportat si cu un design care sa va placa, dar si la un pret decent. Va consultati cu “prietenul ala bun in IT” si va spune ce si-a luat el si ce crede ca ar fi potrivit pentru tine, atat in materie de performanta, portabilitate, design si buget. Probabil tu ii vei raspunde: perfect, este fix ceea ce cautam!

Ce inseamna REFERRAL in viata reala?

Prin traducere metaforica, asta e ceea ce inseamna marketingul prin recomandare (referral inseamna recomandare). Adica ce mi-am luat eu mie si mi-a placut, dau mai departe, iar in termenii concreti de azi, vom spune, zicem mai departe. Cui? Prietenilor, rudelor, cunoscutilor, apropiatilor, samd. 

Si vom porni acest articol de la un citat apartinand titanului din social media, Mark Zuckerberg, care a spus simplu: Oamenii influenteaza oamenii. Nimic nu ii influenteaza mai mult pe oameni decat o recomandare din partea unei persoane de incredere. 

Si aici putem derula cu cativa ani in urma si sa ne gandim insusi la istoria Facebook, care am putea spune ca a functionat intocmai ca un concept de referral

Ce este marketingul prin recomandare?

Cunoscut sub numele de referral sau marketingul persoanelor, recomandarile transforma increderea oamenilor in putere de cumparare. Atunci cand citesti o recenzie pozitiva sau cand unul din prietenii sau membrii familiei tale vorbeste cu entuziasm despre o marca, despre un produs sau despre un serviciu, e clar ca sunteti mai predispusi sa o incercati, nu-i asa?

De ce? Datorita increderii care exista intre voi si influentei persoanei care va face recomandarea. Pe acest principiu functioneaza si sistemul de referral atunci cand vorbim si despre platforma CashClub

In zilele noastre, exista numeroase magazine si branduri pe piata care ofera recompense pe baza recomandarilor clientilor. Recompensele consta in cupoane si coduri de reducere, puncte sau diferite promotii pe care clientii le pot impartasi comunitatilor pe care acestia le au. Si nu, nu trebuie sa fii persoana publica, vedeta sau influencer ca sa poti castiga bani din referral. Dar vorbim putin mai tarziu despre asta. Haideti sa intelegem deocamdata conceptul in ansamblu. 

Ce ne spun statisticile despre conceptul de referral? 

-> Potrivit unui raport din 2022 de la ThinkImpact, 83% dintre clienți sunt deschisi sa recomande o afacere dupa efectuarea unei achiziții de succes. Mai mult, 78% dintre recomandari creeaza vanzari  viabile pentru afacere. Asta este o parte din motivele pentru care marketingul prin recomandare este crucial, adica are potentialul de a crea conversii de inalta calitate. 

-> Din păcate, acelasi studiu ne arata ca sistemul de referral este si unul dintre instrumentele cel mai putin utilizate. Doar 3 din 10 afaceri au un program de recomandare formalizat.

-> Aceasta nu se aplica doar clientilor care isi impartasesc experientele cu cei apropiati. Aproape 80% dintre cei din generatia millennials nu achizitioneaza un produs sau serviciu fara sa citeasca recenziile despre el, ne spune ThinkImpact. 

Tot conform ThinkImpact, aproape 81% dintre deciziile de achizitie din Statele Unite sunt influentate de postarile facute de prieteni si familie pe retelele sociale. Mai mult, 58% dintre clienti nu au nicio problema in a discuta despre experientele lor pozitive privind un brand sau un serviciu pe retelele sociale - asta nu include si lasarea de recenzii pozitive ale clientilor. 

 

 

-> Un studiu realizat de Wharton School of Business arata ca clientii recomandati au o valoare pe viata cu 16% mai mare decat clientii obisnuiti. Acest lucru inseamna ca, in timp, clientii care vin prin recomandare vor aduce mai multe venituri unei afaceri decat cei veniti din alta parte.

 

-> Potrivit datelor de la McKinsey, 63% dintre consumatorii GenZ spun ca recomandarile de la prieteni sunt cea mai de incredere sursa pentru a afla despre produse si marci.

 

-> Un studiu din 2023 a constatat ca 82% dintre liderii de vanzari B2B cred ca recomandarile genereaza cele mai bune leaduri. Acest lucru face programele de marketing prin recomandare esentiale pentru companiile B2B.

-> Studiile arata ca afacerile obtin 65% din clientii lor noi din recomandari si acești clienti cheltuiesc cu 13,2% mai mult decat clientii dobanditi prin alte mijloace.

Cine foloseste marketingul prin recomandare?

Marketingul prin recomandare este o strategie pe care companiile o folosesc pentru a incuraja clientii lor actuali sa recomande serviciile sau produsele catre comunitatile lor de oameni, oferindu-le recompense. Marketingul prin recomandare este cea mai putin costisitoare strategie de marketing pe care companiile o folosesc pentru a-si extinde baza de clienti. 

 

Cum functionează marketingul prin recomandare?

O companie, de exemplu, ofera 100 de dolari unui client pentru a recomanda un prieten care se inscrie pentru serviciile lor, iar, in urma acestui fapt, si clientul recomandat primeste un credit de 100 de dolari. Astfel, brandul castiga automat reclama, iar clientul care a cumparat deja de la brand si l-a recomandat mai departe, este recompensat - este, astfel, un castig pentru toata lumea

Spre deosebire de marketingul bazat pe actiunea de a vorbi, de a oferi mai departe informatia, care se bazeaza pe oameni care impartasesc spontan informatii, marketingul prin recomandare este o strategie deliberata care implica recompense si stimulente pentru clienti in schimbul recomandarilor de succes.

De exemplu, o companie poate oferi o reducere sau o promotie speciala clientilor care reusesc sa isi recomande produsele altcuiva. Sau, ar putea colabora cu un influencer sau ar putea oferi un program de afiliere pentru a incuraja oamenii sa promoveze produsele lor. Acest lucru nu numai ca ii incurajează pe oameni sa impartaseasca informatii despre produs, ci si sa devina participanti activi in procesul de marketing, gasind potentiali clienti si oferind recomandari.

Cea mai buna parte a programelor de marketing prin recomandare este ca nu beneficiaza de ele doar companiile - clientii isi primesc si ei recompensele pentru eforturile lor. Acest lucru face ca programele de referinta sa fie o modalitate excelenta de a construi loialitatea, cand vine vorba de clienti. 

Marketingul prin recomandare duce adesea la rate de conversie mai mari decat formele mai traditionale de publicitate. Datorita recomandarilor din “vorba-n vorba”, clientii primesc recomandari personalizate de la cineva in care au incredere. Acest lucru ii face sa fie mai predispusi sa actioneze in functie de recomandare si sa cumpere.

 

Cum poti face bani prin referral daca ai aplicatia CashClub instalata? 

 

 

Pentru a face bani prin referral cu aplicatia CashClub, trebuie sa urmezi 3 pasii simpli:

1. Odata ce ai instalat CashClub, intra in contul tau si da click pe optiunea Invita-ti prietenii.

2.Copiaza link-ul dat si invita-l si pe prietenul tau / prietenii tai cei mai buni sa isi faca si ei cont folosind link-ul tau de referral.

3. Prietenii tai isi fac cont cu link-ul de la tine si la prima lor comanda online in valoare de minimum 10 lei, la oricare din cele peste 1000 de magazine partenere, SI TU SI PRIETENII TAU primiti automat 30 de lei in cont!

Nimic mai simplu si mai fain de impartasit intre prieteni!

Referral sau puterea comunitatii 

Atunci cand cautati un produs sau un serviciu nou, este mult mai probabil sa cumparati in cazul in care deja ati primit o recomandare de la o persoana apropiata, cunoscuta. S-ar putea chiar sa cititi recenzii online inainte de a cumpara, pentru a va asigura ca obtineti exact ceea ce va doriti.

Desi am putea numi acest lucru dovada sociala, ideea este ca daca oamenii din jurul nostru fac ceva, trebuie sa fie in regula sa o facem si noi. De accea in orice nisa sau domeniu, unele produse sunt mai cumparate, dorite si ravnite decat altele. 

Sistemul de recomandare: Diferentele dintre metodele conventionale de referral si cele moderne

In metoda conventionala de vanzari, clientii care au folosit produsele si serviciile unui brand si, odata multumiti de ceea ce au primit, devin un grup in stare sa atraga noi clienti pentru brandul respectiv. Acesti clienti ii conving pe alti posibili cumparatori, inclusiv rude lor, prieteni si cunostinte sa foloseasca produsele brandului. 

In trecut, nu exista nicio asteptare de a primi recompense in schimbul recomandarilor pe care le faceau clientii, dar unii proprietari de afaceri au luat in considerare oferirea de premii in bani sau in produse / servicii pentru acest serviciu furnizat de cea mai importanta persoana pentru brand: clientul. 

Pe de alta parte, deoarece acesti clienti nu se asteptau sa primeasca un cadou si recomandau produsul altora pur si simplu pentru ca erau multumiti de el, primirea unui cadou i-a surprins si i-a bucurat, motivandu-i astfel sa-l recomande mai multor persoane si sa le indrepte catre afacerea sau vanzatorul care tocmai i-a recompensat pentru eforturile lor. E simplu: oamenii au simtit ca li se facea o favoare si au raspuns pozitiv, facand si ei o favoare. 

 

 

Aceasta metoda conventionala de referral inca are potential de a creste vanzarile; asa cum puteti vedea, este scris la sfarsitul facturilor sau a diverselor servicii, texte ca „Daca sunteti multumit de produsele si serviciile noastre, va rugam sa ne recomandati prietenilor si celorlalti pe care ii cunoasteti.” Si lucrul acesta bazat pe recomandari a functionat de cand lumea - de la proprietarii de magazine din bazar, pana la brokerii profesionisti

Chiar si in zilele noastre, exista inca persoane care atrag clienti prin primirea unui procent din vanzari si o fac ca oameni de marketing. Pe masura ce metodele de marketing s-au dezvoltat, proprietarii de afaceri au oferit planuri in functie de care clientii actuali primesc premii in cazul in care refera un nou client. De exemplu, un proprietar de agentie de turism va va oferi un bilet gratuit catre Dubai daca ii recomandati cinci clienti pentru o excursie in Dubai. Aceasta este o modalitate utila de a incuraja oamenii si clientii sa utilizeze un produs si sa vorbeasca si altor persoane din jurul lor despre afacere.

In comparatie cu metoda conventionala, aceasta metoda reprezinta un pas inainte si, ca marketing indirect, incearca sa atraga mai multe persoane. Diferenta intre aceasta metoda si cea conventionala este ca in aceasta metoda, spre deosebire de vechea metoda, persoana care recomanda un client nu este surprinsa si deja stie ca pentru a recomanda un nou client, va obtine un profit, cum ar fi un discount la servicii sau primirea unui comision din vanzare.

Astfel, un sistem de recomandare functioneaza pe baza a doua metode:

Prima metoda este metoda conventionala de recomandare in care, in schimbul unei recomandari, se plateste un comision persoanei care recomanda un client, sau este posibil ca niciun comision sa nu fie platit; de fapt, brandul, in calitate de furnizor de produse sau servicii, este pur si simplu recomandat sau introdus unui nou client. 

 

In cea de-a doua metoda de recomandare, ce se numeste "recomandare moderna", in plus fata de o taxa de recomandare platita dupa prima achizitie, se plateste un comision persoanei care recomanda un client in schimbul fiecarei achizitii a acelui client in viitor.

Numarul de comisioane pentru achizitiile viitoare ale noului client depinde de politica brandului, iar aceasta plata ar putea fi facuta in mai multe dati sau ar putea fi un lucru permanent, in sensul ca, atata timp cat noul client achizitioneaza serviciile sau produsele brandului, brandul la randul sau, calculeaza si plateste un comision persoanei care l-a recomandat pe clientul initial.

Aceasta metoda de recomandare este numita si sistem afiliat, dar este de fapt o ramura a sistemului de recomandare (afiliere). 

Despre referral, intrebari si raspunsuri punctuale de la partenerii si membri CashClub

Ce sunt programele de recomandare si cum functioneaza?

Programele de recomandare au la baza increderea oamenilor in brandul, produsul sau serviciile folosite, cu scopul de a stimula puterea de cumparare. Atunci cand clientii recomanda o afacere prietenilor sau familiei, aceasta incredere se tranforma in vanzari. Programele de recomandare incurajeaza clientii existenti sa recomande o afacere, favorizand implicarea, dezvoltand baza de clienti si creand loialitate fata de marca.

 

De ce sunt benefice programele de recomandare pentru afaceri?

Programele de recomandare sunt foarte rentabile si folosesc factorul de incredere. Prin urmare, clientii recomandati sunt mai valorosi, cu o loialitate si o valoare pe viata mai mari. Aceste programe necesita investitii minime, contribuie la recunoasterea clientilor, genereaza continut generat de utilizatori si servesc ca sursa de lead-uri calitative. 

 

Cum influenteaza tehnologia eficacitatea programelor de recomandare?

Tehnologia amplifica impactul referintelor prin extinderea domeniului sau de actiune. Social media joaca un rol semnificativ, influentand 81% dintre deciziile de achizitie din Statele Unite ale Americii, de exemplu. Programele de recomandare, cand sunt combinate cu tehnologia, permit afacerilor sa incurajeze clientii prin recompense precum cupoane, reduceri, coduri promotionale si puncte. In acest sens, va invitam sa vedeti cate cupoane si coduri de reducere aveti la dispozitie prin CashClub. Puteti vedea sectiunea Coduri si cupoane de reducere aici

 

 

Cum contribuie marketingul prin recomandari la cresterea afacerii in timpurile dificile?

Programele de recomandare ofera oportunitate de crestere in timpuri dificile, cum ar fi recesiunile economice sau crizele precum pandemia. In special, afacerile mici pot beneficia de recomandari, deoarece clientii care sprijina afacerile locale pot contribui la atragerea de noi clienti si vanzari.

 

Ce beneficii primesc clientii prin participarea la programele de recomandare?

Clientii care participa la programele de recomandare primesc adesea recompense precum reduceri, cupoane sau puncte. Recunoasterea si aprecierea clientilor prin recompense nu numai ca intaresc loialitatea fata de afacere, ci ii incurajeaza si sa impartaseasca experiente pozitive in comunitatea din care fac parte. 

 

Cum se compara programele de recomandare cu alte strategii de marketing in ceea ce priveste rentabilitatea?

Programele de recomandare sunt rentabile si ofera rezultate excelente, facandu-le ideale pentru afacerile cu bugete de marketing limitate. Lead-urile recomandate se lauda cu o rata de conversie cu 30% mai mare si contribuie la 65% dintre noile tranzactii sau vanzari.

 

 

Nu uita ca zi de zi poti face bani foarte usor, doar din confortul casei tale, doar printr-un singur copy - paste: 

 

-> Intra in "Contul meu" si preia linkul tau personalizat dand click pe "Invita-ti prietenii", apoi trimite linkul la cat mai multi prieteni.

 

-> Vei primi 30 de lei pentru fiecare prieten care isi va crea cont de pe linkul tau si va plasa minimum o comanda de 10 lei prin CashClub la unul din cele peste 1000 de magazine partenere din sectiunea magazine, iar prietenii tai vor primi si ei de asemenea 30 de lei. 

Chiar daca nu castigi bani instant, o sa vezi ca in timp, banii chiar se vor aduna in contul tau, pentru ca e aproape imposibil ca un prieten sa nu faca cumparaturi de la unul din cele peste 1000 de magazine CashClub. 

 

Va dorim spor la impartasit vesti care va aduc castiguri atat voua, cat si prietenilor vostri! 

 

Credit foto: canva.com / pexels.com