Despre magazin

Deviza eMAG? O platforma universala de shopping, de la A la Z, prin care orice client poate cumpara oricand orice are nevoie, o platforma cu mlioane de produse. Cel mai mare ecosistem de comert online din Europa Centrala si de Est. 

eMAG este o companie romaneasca, detinuta de Prosus, unde veti gasi de la echipamente si componente IT, electronice, electrocasnice, articole de ingrijire personala, produse auto, articole sportive, la carti, muzica, filome, mobila si articole pentru casa si gradina, petshop, articole pentru copii si jucarii. 

Compania a dat startul pe piata romaneasca in 2001 ca magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, fiind intemeiata de Radu Apostolescu, Dan Teodosescu si Bogdan Vlad. 8 ani mai tarziu, 51% din actiunile companiei au fost cumparate de Asesoft Distribution, cand Iulian Stanciu devine director general. 

In cee ce priveste traiectoria companiei in Romania, in vara lui 2012, fondul de investitii Naspers, cu afaceri anuale la nivel global care depasesc 5 miliarde de dolari in media, comert electronic si internet, a achizitionat 70% din actiunile eMag. 2 ani mai tarziu, Iulian Stanciu preia actiunile ultimului fondator al companiei si ajunge sa detina 25,8% din eMAG, iar grupul Naspers 74,2%. In 2013, compania preia agentia de marketing digital Conversion Marketing, in 2015 cumpara Fashion Days, cand se extinde si in zona de produse si articole de imbracaminte, iar in 2016 preia concurentul PC Garage. In 2021 Iulian Stanciu se retrage ca CEO al companiei, Tudor Manea preluan functia de director general. 

In ceea ce priveste extinderea pe piata internationala si cum s-a ajuns ca in 2014 pietele externe sa totalizeze 10% din vanzarile companiei, lucrurile s-au desfasurat astfel: in 2012, eMAG face comert online cu Bulgaria, unde a ajuns rapid la o cota de piata de 60%, apoi urmeaza Ungaria, cu o cota de piata de 10% (in 2013), si apoi Polonia (2014). 

27,1 milioane de vizite pe site au fost confirmate de catre eMAG in 2016, din care 19 milioane au fost realizate in Romania. 

eMAG este de asemenea compania care in 2011 a introdus pe piata din Romania pentru prima data conceptul de Black Friday, marcand o noua premiera 2 ani mai tarziu, cand tot cu ocazia Black Friday, compania a inceput sa vanda autoturisme de la producatori precum Dacia, Ford, Mitsubishi, Hyundai si Mercedes Benz.

In 2023 eMAG a vandut cu ocazia Black Friday produse cu o valoare de 731 de milioane de lei, cu 87 de milioane de lei mai mult fata de editia trecuta, ceea ce a insemnat cea mai mare crestere valorica din ultimii 13 ani de cand evenimentul a fost introdus in Romania. 

eMAG Academy este prima scoala de business pentru proprii angajati pe care compania o infiinteaza in urma unei investitii de 500.000 de euro. Domeniile in care s-a operat au fost finantele, managamentul operational si managementul de proiect, leadership si strategie. 

eMag a oferit si 20 de pozitii de stagiar in cadrul primului program de internship destinat studentilor si absolventilor care isi doreau o cariera in programare si digital marketing. Programul a primit mai bine de 1400 de CV-uri (2014), iar cei 20 de interni alesi vor fi invatati sa lucreze in domeniile pe care si le-au ales. 

Peste 6000 de oameni lucreaza in compania actuala, cu sedii in Bucuresti, Sofia, Varsovia si Budapesta. 

Exista si aplicatia online  eMag, mai mult de jumatate din comenzile de pe site fiind plasate prin intermediul acesteia.